Villkor för bokning av tjänster:
Beställning av tjänster kan göras via www.scentofclean.se, via e-post på info@scentofclean.se eller via telefon på +46723022726. För att göra en beställning hos Scent of Clean måste du vara 18 år vid ordertillfället. Genom att boka en tjänst hos oss samtycker du till våra allmänna villkor. Du garanterar även att du är över 18 år samt att du gett oss korrekta efterfrågade uppgifter. Vid avslutad beställning anses tjänsten vara bokad och avbokning kan då endast göras i enlighet med vad som framgår.
Städvecka och städtid enligt Avtalet är fast och kommer att vara gällande under hela avtalstiden.
Kunden kan avboka tjänsten kostnadsfritt, om avbokningen på bokat städuppdrag görs 48 timmar innan utförande-datum och 5 vardagar innan för flytthjälp. Om Kunden däremot avbokar tjänsten närmare utförande-datum än 48 timmar för städtjänster och 5 dagar för flyttjänster, debiteras kunden 25 procent av kostnaden för det aktuella tjänstetillfället. Avbokning på plats eller samma dag minst 2 timmar innan städtjänst påbörjat debiteras 50% av kostnaden, mindre än 2 timmar debiteras 100% av kostnaden.
Kunden kan omboka tjänsten om uppdrag 3 dagar innan utförande-datum. Sker ombokning senare än 72 timmar före bokad dag eller bokas om/ändras 3 gånger i rad debiteras kunden 12.5% av kostnaden för det aktuella tjänstetillfället.
Kostnaden vid om- och avbokning berättigar inte till RUT-avdrag.
Betalning av tjänster bokade via Scent of Clean betalas via faktura. Fakturan, med RUT-avdrag, skickas till kunden efter att städuppdraget är utfört. Vid kontinuerlig hemstädning skickas en faktura till kunden en gång per månad där vi sammanställt månadens städtillfällen och även gjort RUT-avdrag. Kunden har 20 arbetsdagar på sig att betala fakturan. Vid utebliven betalning har Scent of Clean rätt till dröjsmålsränta enligt räntelagen (1975:635) samt eventuell påminnelseavgift enligt lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader.